DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

platné od 1.1.2013

I. Všeobecné podmínky

1. Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) se vztahují na všechny smlouvy o dílo (včetně rámcových) na vyhotovení fotografických děl a poskytnutí fotografických služeb, zakázky, objednávky fotografických služeb a potvrzení objednávek společností Renata Jandová

2.Při uzavírání smlouvy dle těchto VOP se vychází ze skutečnosti, že objednatel, (dále též jako „zákazník“) je seznámen s těmito VOP a dalšími níže popsanými dokumenty.

 

II. Uzavření smlouvy

1. K uzavření smlouvy může dojít na základě osobní (ústní), telefonické či písemné objednávky zákazníkem u zhotovitele a dále prostřednictvím internetových stránek zhotovitele i prostřednictvím jiných prostředků komunikace na dálku, a to okamžikem, kdy potvrzení objednávky zhotovitelem dojde zákazníkovi.

III. Předmět plnění

1. Předmětem plnění je poskytnutí služeb souvisejících s provedením fotografických služeb a vyhotovení díla, resp. fotografií apod., které jsou specifikovány ve smlouvě nebo v objednávce Zákazníka potvrzené Zhotovitelem.

2. Určení předmětu plnění musí být jednoznačné a určité a musí současně odpovídat platné nabídce Zhotovitele (viz čl. III odst. 2 VOP). Neakceptováním platných VOP Zhotovitele, či jejich akceptování Zákazníkem s výhradou, nedochází k uzavření smlouvy.

3. Předmětem plnění se rozumí poskytnutí služeb souvisejících s provedením fotografických služeb a vyhotovení retušovaných fotografií dle rozsahu objednávky zákazníka nezávisle na počtu vyfotografovaných záběrů a to v digitální, elektronické i tištěné podobě a všech formách.

4. Nevyretušované fotografie nejsou součástí předmětu plnění a objednateli se neposkytují, jejich neoprávněné využití je nepřípustné 

IV. Cena,doba platnosti ceny a způsob platby

1. Cena předmětu plnění (díla a poskytovaných služeb) je stanovena aktuálním ceníkem platným v době uzavření smlouvy

2. Cena předmětu plnění zůstává platná od okamžiku uzavření smlouvy do okamžiku zhotovení fotografií či poskytnutí služeb specifikovaných ve smlouvě, ledaže si zákazník vyžádal změny v provádění díla / v poskytnuté službě.

3. Zákazník hradí cenu předmětu plnění v hotovosti na místě po skončení focení,nebo převodem na účet do 3 pracovních dní po skončení focení

V.Práva a povinnosti zhotovitele

1. Není-li dohodnuto jinak, zhotovitel provede dílo (poskytne služby) v kvalitě obvyklé v ČR a v souladu s nabídkou zhotovitele platnou v den uzavření smlouvy či potvrzení objednávky.

2. Vyjádřením souhlasu s těmito VOP, nebo uzavřením smlouvy, dává zákazník zároveň zhotoviteli a všem s ním propojeným osobám a osobám v koncernu právo, využívat vybrané fotografie zákazníka za účelem jejich zpracování, resp. splnění smlouvy.

3.Zhotovitel a s ním propojené osoby/a jsou oprávněni využívat zákazníkovy fotografie pouze k propagačním účelům,jako ukázku své práce(webové stránky,facebook,beremese)!!!

4.

  1. Zhotovitel se zavazuje zákazníkovi zhotovit a dodat objednanou zakázku v množství, kvalitě dohodnuté ve smlouvě nebo v potvrzené objednávce v přiměřené lhůtě, jinak za podmínek stanovených v platné nabídce zhotovitele v den uzavření smlouvy / potvrzení objednávky.
  2. Za přiměřené lhůty pro dodání zakázky se považuje 14 – 21 pracovních dní na vyretušování fotografií a minimálně 10 pracovních dní na tisk vybraných fotografii. Tento termín neplatí pro tvorbu fotokalendáře, fotoknihy a jiných fotopředmětů. O termínu jejich dodání budete vždy informováni

5. Zhotovitel se zavazuje dodat zakázku co do obsahu nepoškozenou, bez vad a v kvalitě, která byla sjednána či učena řádnou potvrzenou objednávkou / smlouvou. Nebyla-li kvalita zakázky určena, bude dílo (zakázka) zhotoveno (zhotovena) v kvalitě obvyklé pro danou objednávku.

6. Zhotovitel si vyhrazuje právo, po předchozím oznámení objednateli, ze závažných důvodů změnit termín (datum i čas) fotografování. Za dobu přiměřenou k oznámení změny termínu se považuje nejméně 1 den před plánovaným datem konání.

7.Jestliže nastanou okolnosti mající charakter vyšší moci, které brání zhotoviteli v plnění smluvních závazků, má zhotovitel právo přiměřeně prodloužit termín dodávky nebo od smlouvy odstoupit. O této skutečnosti je zhotovitel povinen objednatele informovat. Ani v jediném případě nenese zhotovitel odpovědnost za vzniklé škody.

VI.Práva a povinnosti objednatele

1. Objednavatel má právo požádat Zhotovitele o odstranění fotografie z webových stránek a Facebooku, v případě, že je Objednavatel na fotografii v nelichotivé póze či pozici nebo je na fotografii Objednatel zachycen v pro něj intimních či jinak osobních situacích. Zhotovitel se zavazuje takovému přání vyhovět do co možná nejkratší doby od obdržení žádosti.

2.Objednavatel nebo jim pověřená osoba, je povinná informovat Zhotovitele o nedostupnosti, změně nebo zrušení mailové adresy, sloužící ke komunikaci mezi Zhotovitelem a Objednavatelem.

3. V případě, že jsou fotografovány děti do 15 let je zákazník povinen zajistit, aby při fotografování byli v ateliéru přítomni rodiče dítěte. V opačném případě je zhotovitel oprávněn poskytnutí služby odmítnout. Přítomnost rodičů může být zcela výjimečně nahrazena, a to na výslovnou písemnou žádost rodičů dítěte, a pokud s tím vyjádří souhlas též zhotovitel, jinou vhodnou dospělou osobou určenou v písemné žádosti rodiči dítěte.

VII.Jiná ujednání

1.Objednatel (zákazník) nabývá vlastnická práva (nikoliv autorská) ke všem dílům vzniklým podle smlouvy pouze pro soukromé a nekomerční využití. Práva pro komerční využívání jsou součástí jiných smluv, a není je možné nabýt jinak, než výslovným písemným souhlasem zhotovitele s přesným určením rozsahu a doby trvání práv. Komerční použití díla bez souhlasu majitele komerčních práv (resp. zhotovitele) zakládá nárok zhotovitele smluvní pokutu v maximální výši 250.000 CZK.

2. Objednatel (zákazník) nenabývá vlastnická práva k neretušovaným záběrům v žádné podobě. Jejich neoprávněné nabytí (např. stažením z internetových stránek zhotovitele, tzv. screenshot apod.) je považováno za porušení autorského zákona a zhotovitel se může domáhat nápravy dle ustanovení autorského zákona, např. dle § 40 autorského zákona.

3.Slevy a akční ceny nelze kombinovat, pokud není uvedeno nebo stranami dohodnuto jinak.

4. Případné požadavky zákazníka na změnu smlouvy, pokud jsou zhotovitelem akceptovány, přiměřeným způsobem prodlužují sjednanou dodací lhůtu. V případě přijetí požadované změny zákazníka je zákazník upozorněn na odpovídající změnu ceny zakázky dle aktuálního ceníku platného v době akceptace změny smlouvy. Pokud zákazník novou cenu neakceptuje, nedojde ke změně smlouvy a zákazník má právo od smlouvy bezodkladně odstoupit. V případě, že změny smlouvy nebudou zhotovitelem akceptovány a požadovaná změna přijata, pak má objednavatel (zákazník) právo bezodkladně odstoupit od smlouvy. O využití práva odstoupení od smlouvy je zákazník povinen neprodleně písemně informovat zhotovitele. V obou výše uvedených případech zhotovitel vrátí objednateli (zhotoviteli) již zaplacenou cenu. Má však nárok na náhradu nezbytných nákladů, které mu již v souvislosti se smlouvou vznikly.

5. Vlastnictví, stejně jako nebezpečí škody na zhotoveném díle přechází ze zhotovitele na zákazníka převzetím zakázky a uhrazením dohodnuté ceny, popř. také tehdy, když byl zákazník upozorněn na možnost zakázku si vyzvednout a ten si ji ani do konce 1 měsíce od této výzvy nevyzvedl.

6.Zhotovitel dle svého nejlepšího úsudku vybere fotografie k retuši. Pokud není předem písemně ujednáno jinak, je výběr fotografií na úpravu vždy v plné kompetenci zhotovitele.

VIII.Plnění z odpovědnosti za vady

1. Při nedodržení doby, sjednané pro zhotovení zakázky, bude zákazníkovi poskytnuto 5% fotografií z objednaného balíčku navíc zdarma.

2. V případě nedodržení doby přiměřené k oznámení změny termínu fotografování a změny termínu v den konání do 10:00 získá zákazník jako kompenzaci 20% fotografií z objednaného balíčku navíc zdarma.

3. Jestliže zhotovitel provede dílo odlišně od požadované objednávky, a tato skutečnost později vyjde najevo, zhotovitel zdarma provede dílo tak, aby plně odpovídalo původní objednávce zákazníka. Pokud bude zákazník zcela nespokojen,bude mu poskytnuta sleva 50% z ceny za dílo.

XReklamační řád

1. Práva z odpovědnosti za vady uplatňuje zákazník osobně, nebo prostřednictvím prostředků komunikace na dálku. Reklamace vad díla (foto-zakázky) musí být uplatněna písemnou formou neprodleně po jejich zjištění, nejdéle však do 6 měsíců ode dne převzetí foto-zakázky, tj. v záruční době.

2. Záruční doba počíná běžet ode dne převzetí hotové zakázky.

3. Zákazník je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu a předat kompletní zakázku zpět k reklamaci a v rámci reklamačního řízení poskytnout potřebné informace tak, aby oprávněnost vytýkaných závad mohla být správně posouzena. Zákazník je žádán poskytnout při vyřizování reklamace potřebnou součinnost (např. průvodním dopisem, reklamačním lístkem či e-mailovou zprávou).

4.Zhotovitel je povinen vydat potvrzení zákazníkovi o tom, kdy zákazník právo vyplývající z vad díla uplatnil, jakož i o způsobu vyřízení reklamace a době trvání vyřízení této reklamace.

5.Zákazník bere v úvahu a souhlasí s tím, že každý člověk je jiný, má svůj osobitý vzhled a estetická kvalita fotografií se vzhledem k této skutečnosti různí. Vlastní vzhled a nespokojenost s ním v žádném případě není důvodem pro reklamaci.

 

XI.Omezení vyplívající z použité technologie

1. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že specifické projevy použité technologie a z nich vyplývající možné nedostatky a vady fotografie (například neostrost, odlesky v očích, kontury apod.) nejsou důvodem pro reklamaci. Všichni zákazníci jsou o této skutečnosti předem informováni.

2. Zhotovitel věnuje maximální odbornou a potřebnou péči k maximálnímu možnému omezení těchto specifických projevů použité technologie. Vyhrazuje si právo fotografie zpracovávat pomocí DTP metod (DTP metody jsou grafické úpravy fotografií jako retuš, změna jasu, kontrastu, saturace, barevnosti i ostrosti)

XII.Storno poplatky

1. Nedostaví-li se zákazník nebo nemůže-li se dostavit zákazník z jakéhokoliv důvodu v dohodnutý den focení, má zhotovitel nárok na úhradu 100 % všech svých nákladů, a to zejména na vizážistu, na stylistu, vlasového designera (byla-li jejich účast dohodnuta) a všech dalších nákladů souvisejících se speciální objednávkou zákazníka (např. požadavek na specielní rekvizity, kostýmy apod. a dále na úhradu storno poplatku ve výši 100% ceny předmětu plnění.

Svatby: Pokud zákazník zruší rezervaci svatebního focení,je povinnen uhradit storno poplatek ve výši 1000Kč na účet zhotovitele!!! č.účtu: 205255613/0600

XIII. Závěrečná ustanovení

Uzavřením smlouvy dle těchto VOP/ odesláním objednávky /  současně potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, reklamačním řádem, platnou cenovou nabídkou zhotovitele, včetně podmínek kvality díla a lhůt plnění a tyto přijímá. Zároveň objednatel (zákazník) potvrzuje, že si není vědom žádných zdravotních ani jiných obtíží, které by mu znemožňovaly účast na fotografování, a nese veškerou odpovědnost za svůj zdravotní stav během fotografování standardním způsobem.

Zhotovitel si vyhrazuje právo kdykoli tyto VOP změnit či doplnit. Změny a doplňky nabývají účinnosti jejich oznámením na internetových stránkách zhotovitele.

yto VOP a reklamační řád zhotovitele nabývají platnosti a účinnosti dne 1. 1. 2013